Залозецька громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Форма обліку для ФОП: основні моменти

Дата: 05.09.2025 10:15
Кількість переглядів: 38

Відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки готівкою чи безготівково (через картки, чеки, жетони тощо) при продажу товарів чи послуг, зобов’язані:

- вести облік товарних запасів у встановленому порядку;

- продавати тільки ті товари, які внесені до такого обліку.

Перед початком перевірки підприємець повинен надати контролюючим органам документи (паперові або електронні), що підтверджують облік та походження товарів. Це можуть бути:

- документи з інвентаризації,

- накладні на отримання товарів,

- документи на внутрішнє переміщення.

Такі документи мають бути саме на ті товари, які знаходяться в місці продажу (магазині, закладі харчування тощо).

Хто звільняється від обліку

Вимоги не поширюються на ФОП – платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ, окрім тих, хто торгує:

- технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту;

- лікарськими засобами та виробами медичного призначення;

- ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і каміння.

Порядок обліку

Правила обліку визначає наказ Мінфіну від 03.09.2021 №496. Вони стосуються всіх ФОП, які зобов’язані вести облік товарів і продавати лише ті, що внесені до нього.

Форма обліку товарних запасів (затверджена додатком до наказу №496) може вестися:

- у паперовому вигляді,

- або в електронному вигляді.

Що містить форма обліку

У ній фіксуються всі операції надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів.

Також форма повинна містити дані підприємця:

- ПІБ;

- реєстраційний номер облікової картки платника податків (або паспортні дані для тих, хто офіційно відмовився від РНОКПП);

- податкову адресу;

- назву та адресу місця продажу чи зберігання товарів.

У паперовому варіанті ці дані зазначаються на титульному аркуші.

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) за покликанням https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38833

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних